esra
ÇITIRDAK UN HELVASI


Eskişehirden gelen ablam ve yiğenlerim için bugun hüzünlü bir veda yemeyi vardı evde. Balığı cok seven küçük Zeynep için her türlü meşakkatine "kokusuna" ve arkadan çıkacak milyon tane işine rağmen leziz bir balık sofrası hazırladık. İşin yapım ve yayın aşaması benden pek uzakta oldugu için fotoğraflamak dahil hiç bir kısmını kayıt altına almadım. Şu an sindirim aşamasında. Sindirim demişken, malum bazi yiyeceklerin yanında onların pek sevgili dostları olmadan olmaz kahve-lokum, kurufasulye-pilav, balık-helva gibi... Eh bizim balıklarıda sevdiklerinden ayırmak olmazdı.  Bende annemlerin evden gitmesini bahane bilip hazır iki ufaklıkta çizgi filmlerini seyrederken helva yapmaya karar verdim. Un helvası. Cok sevdiğim dostlarımdan yıllar yıllar yıllar önce tarifini aldıgımız kıtır un helvası... Yemek defterini ,tencereleri tahta kaşıkları neşteri ameliyat eldivenlerini... ÖHM..! yani gerekli malzemeleri hazırlayıp tamda  un kavanozuna elimi atmamla kapıdaki anahtar sesini duymam bir oldu nasıl olduda 4 bardak unu ölçüp tencereye boca ettim hatırlamıyorum bile...Hani olurda beni vazgeçirirler diye...Bahenem hazır!"Tencereyi kirlettim bir kere" Meğer o anahtar sesi benim helvam için balık kadar tamamlayıcıymışta haberim yokmuş. Zira evde kalmayan tereyağı kek yapılır düşüncesiyle marketten alınnııııış...  İşte kime niyet neye kısmet... O tereyağın 250 gr mı karambolde helva olmak üzere hooop tencereye alınıverdi tarafımdan... Sonra mı ? Ben diyim 40 dakika siz diyin bir saat ağır ateşte hamdık piştik yanmadan ocaktan alındık . münasip miktarda şekeride ilave ettikten sonra kalıp yardımıyla helvayı ite kaka sıkıştıra servis tabağıma aldım. Biliyorum yanında kahve iyi giderdi ama o faslı sabah yaptıgımız ve herbirimiz kemale ermiş insanlar olup yok çarpıntımız konuyla ilgisi olmasada yok romatizmlarımızdı ugraşmayalım diye açık birer siyah çay eşliğinde servisimizi yaptık. Kendim yaptım diye demiyorum Yiyenler pek memnun kaldı bu lezzetten....
7 Responses
  1. Joey Potter Says:

    İlk izleycin benim. İlk yorumun da benden olmuştur umarım. Öncelikle hoşgeldin iyi bloglamalar. Sonraa... Ellerine sağlık yeğenlerin senin gibi teyzeleri olduğu için çok şanslı. Bu arada ben kimim biliyor musun? :)


  2. Joey Potter Says:

    Yorum yapmıştım diye ağlamak istiyorum... O kadar yazdım halbu ki afiyet olsun diyeyim bari kısaca. Kim bu manyak diye silmedin dimi gece kuşu oldum çünkü ben tecrübeli blogger oldum falan. :)


  3. esra Says:

    aaa bende kim bu diyordum... :D hoşgeldin..yoksa benmi hoşbuldum :))


  4. Joey Potter Says:

    İkisi de olur Ballım :)Her geçen gün marifetlerine yenisi ekliyorsun bakıyorum. Yıllar sana yarıyor en çok :)


  5. esra Says:

    keseden yavaş yavaş çıkarıyorum:) lutfen beni yalnız bırakma :)


  6. noyumberry Says:

    Bloğunuz hayırlı olsun,un helvası sevdiğim bir tattır,elinize sağlık..Sevgiler:)


  7. esra Says:

    cok tesekkurler farklı birlezzet ve tarif:)


Yorum Gönder